Kapsayıcı eğitim neleri kapsar?
Bu anlamda kapsayıcı eğitim; çeşitliliğe değer verilerek, cinsiyet, etnik köken, sosyal sınıf, sağlık, toplumsal katılım ve başarı gibi gerekçelerle hiç kimsenin eğitim süreçlerinden dışlanmaması ve herkesin sisteme dahil edilmesidir (UNESCO, 2009; Ouane, 2008).
Kapsayıcı eğitimin bileşenleri nelerdir?
Kapsayıcı eğitimin üç temel bileşeni vardır: erişim, katılım ve destek. Erişim, öğrencilerin zengin ve çeşitli öğrenme fırsatlarının sunulduğu ve ilgi ve ihtiyaçlarına göre aktivitelerin planlandığı yüksek kaliteli eğitim ortamlarına erişimi olarak tanımlanır.
Kapsayıcı eğitimin boyutları nelerdir?
Bu yaklaşım, farklı geçmişlere, yeteneklere ve özelliklere sahip öğrencileri bir araya getirerek bireylerin farklı öğrenme ihtiyaçlarına saygı göstermeyi ve çeşitliliği teşvik etmeyi amaçlamaktadır (Aktekin, 2017). Kapsayıcı eğitim, üç temel boyutla karakterize edilir: erişim, katılım ve destek.
Kapsayıcı öğrenme ortamları nelerdir?
Farklı ihtiyaç ve yeteneklere sahip insanların kapsayıcı bir ortamda birlikte öğrendikleri bir ortamdır. Bu paylaşımlı öğrenme ortamları öğrencilerin düzenli ders saatlerinin çoğunu kapsar. Sınıflar, kütüphaneler, spor salonları, kültürel etkinlik alanları, rekreasyon alanları ve oyun alanlarını içerir.
Kapsayıcı eğitim hangi grup öğrencilerle ilgilidir?
Benzer şekilde UNICEF kapsayıcı eğitimi, öğrenmenin gerçekleşebilmesi için özel desteğe ihtiyaç duyan tüm öğrencileri kapsayan bir sistem olarak tanımlamaktadır (UNICEF, 2003).
Kapsayıcı eğitim alternatif hedefler nelerdir?
Bu nedenle kapsayıcı eğitim, ırk, din, cinsiyet, engellilik, gelir düzeyi veya diğer faktörlere bakılmaksızın tüm öğrencilerin eşit fırsatlara sahip olmasını sağlamayı amaçlar ve bunu sağlamak için eğitim stratejilerinin geliştirilmesini bekler.
Kapsayıcı okulun özellikleri nelerdir?
Kapsayıcı bir okul, öğrencilerin yapamadıklarından ziyade yapabileceklerine odaklanır ve çeşitliliğe vurgu yapıldığında tüm öğrencilerin başarabileceğine inanır. Kapsayıcı okullar; tüm öğrenciler için adil koşullar sağlar, bireysel haklara ve erişilebilirliğe değer verir ve herkesi önemseyen güvenli bir okul ortamı yaratır.
Eğitim bileşenleri nelerdir?
EĞİTİMİN ÜÇ TEMEL UNSURU: ÖĞRENME, ÖĞRENCİLER VE ÖĞRETMENLER.
Kapsayıcı eğitimin felsefi temelleri nelerdir?
KAPSAYICI EĞİTİM Özel gereksinimli öğrencilere odaklanır. Tüm öğrencilere yöneliktir. Özel gereksinimli öğrencilerin eğitim gereksinimlerini dikkate alır. Tüm öğrencilerin eğitim gereksinimlerini dikkate alır.
Eğitimin boyutları nelerdir?
Eğitim sürecinin her zaman iki boyutu olmuştur. Bunlardan birincisi yukarıda bahsettiğimiz toplumsal veya sosyal boyut, diğeri ise bireysel boyuttur. Eğitim toplumsal amaçlarla ve okul dediğimiz kurumlarda yapılsa da sonuçları bireyseldir.
Kapsayıcı eğitim öz değerlendirme nedir?
Özetle kapsayıcı değerlendirme, farklı öğrenme ve gelişim özelliklerine sahip öğrenci ve öğretmenlerin, öğrencilerin ders öğrenme hedeflerine ulaşma yolundaki ilerlemelerini anlamalarını sağlayan etkinlikleri içerir.
Kapsayıcı eğitimin hak temelli yaklaşımı nedir?
Katılım ve dahil olma: Herkes ve tüm kişiler, insan haklarının ve temel özgürlüklerin kullanılmasını sağlayan medeni, ekonomik, sosyal, kültürel ve politik kalkınma faaliyetlerine aktif, özgür ve anlamlı bir şekilde katılma, katkıda bulunma ve bunlardan yararlanma hakkına sahiptir.
Kapsayıcı eğitimin ilkeleri nelerdir?
Kapsayıcı eğitim, tüm öğrencilerin dil, kültürel yapı, ulus, cinsiyet, gelir düzeyi veya sosyal sınıf temelinde ayrımcılık yapılmaksızın, ihtiyaç ve ilgilerine uygun, adil ve eşit koşullar altında eğitim fırsatları almasını sağlayan bir süreçtir.
Öğrenme ortamları nelerdir?
Öğrenme ortamı kısaca öğrenmenin gerçekleştiği yer, mekan, bağlam ve kültür olarak tanımlanabilir. Bu kavram öğrenmenin gerçekleştiği fiziksel konum, altyapı ve ekipman olarak algılansa da kapsamı oldukça geniştir. Öğrenme ortamıyla birlikte birçok akademik, eğitimsel, sosyal ve duygusal faktör dikkate alınır.
Kapsayıcı eğitim yaklaşımı ilk olarak aşağıdakilerden hangisinde ele alınmıştır?
Eğitim hakkı, eşitlik ve ayrımcılık yapılmaksızın gerçekleştirilmesi gereken uygulamalar pek çok uluslararası belgede yer almasına rağmen, “kapsayıcı eğitim” ilk kez 1994 Salamanca Konferansı sonrasında yayımlanan Salamanca Bildirgesi ve Eylem Çerçevesi ile gündeme gelmiştir.
Kapsayıcı okulların özellikleri nelerdir?
Kapsayıcı bir okul, öğrencilerin yapamadıklarından ziyade yapabileceklerine odaklanır ve çeşitliliğe vurgu yapıldığında tüm öğrencilerin başarabileceğine inanır. Kapsayıcı okullar; tüm öğrenciler için adil koşullar sağlar, bireysel haklara ve erişilebilirliğe değer verir ve herkesi önemseyen güvenli bir okul ortamı yaratır.
Kapsayıcılık neyi ifade eder?
Dahil etme, bu çeşitli insan gruplarını çevreye dahil etmek, katkılarının, varlıklarının ve bakış açılarının çevreye ne kadar değer verildiği ve dahil edildiğiyle ilgilidir. Başka bir deyişle, dahil etme, insanların kendi kültürleriyle birlikte değerli hissetmelerini sağlar.
Kapsayıcı eğitimin felsefi temelleri nelerdir?
KAPSAYICI EĞİTİM Özel gereksinimli öğrencilere odaklanır. Tüm öğrencilere yöneliktir. Özel gereksinimli öğrencilerin eğitim gereksinimlerini dikkate alır. Tüm öğrencilerin eğitim gereksinimlerini dikkate alır.
Kapsayıcı eğitim yaklaşımı ilk olarak aşağıdakilerden hangisinde ele alınmıştır?
Eğitim hakkı, eşitlik ve ayrımcılık yapılmaksızın gerçekleştirilmesi gereken uygulamalar pek çok uluslararası belgede yer almasına rağmen, “kapsayıcı eğitim” ilk kez 1994 Salamanca Konferansı sonrasında yayımlanan Salamanca Bildirgesi ve Eylem Çerçevesi ile gündeme gelmiştir.